Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2013

Degree logic.

Baru baru ni aku ada berjumpa dengan seorang kawan lama, kami berbual panjang dan dia bertanya apa yang aku buat sekarang, dan ya aku duduk di rumah  sebab mama tak izinkan aku bekerja lagi di sana dia berharap aku dapat sambung degree.

kawan aku ni dah sambung degree part 2 di uitm  .



A : ijat kau taknak sambung degree ke?
aku : eh naklah.. tapi tak ada rezeki je lagi.. kenapa ?
A:oh kau mintak uitm tak?
aku: mintak, tapi tak tahu lagi aku dapat ke tak .*jawabku jujur*


A: aku rasakan kau mintak je kos apa-apa , janji kau dapat sambung degree.
aku : taknaklah , aku nak mintak kos yang aku nak belajar je .
A: kau ni janganlah demand sangat, ambik je apa-apa.



okay tujuan aku buat post ni bukan nak menceritakan keburukan kawan aku, atau keburukan diri sendiri. bagi aku, aku berhak demand sebab aku bayar apa yang aku belajar. betul atau tak?


kita di malaysia perlu bayar yuran pengajian sehingga berbelas ribu dan berpuluh ribu untuk belajar, dan kemudian mencari kerja sendiri. sekarang cuba fikir d…

berita sedih dan berita gembira?

2 januari 2013






aku baru dapat berita yang mana berita ni boleh jadi berita gembira dan sedih sekaligus . mungkin korang kompius dengan aku berita jenis apa yang boleh jadi berita yang gembira dan sedih sekaligus. adakah ianya dua berita? tuntas, benda ni memang satu je beritanya . aku rasa aku belum cerita lagi dalam blog ni.tadi lepas aku bermain-main dengan bulat (kucing kesayangan mama) sampai berpeluh-peluh tiba-tiba mama balik. aku tengok mama bawak barang dari guardian. banyak pulak tu. aku hairan , pelik dan curiga . buat apa mama beli barang-barang sebegitu banyak?. bila mama melangkah ke dapur daku memainkan peranan sebagai spy kekurangan bajet. spy pakai t shirt dengan seluar pendek je . selongkar plastik nampak pencuci muka jenis sama 2,3 botol?
hanitizer(hand sanitizer),  sun block (apakah?) dan beberapa keperluan lain.
aku jadi curious. tapi aku cool dulu, ilek ilek dulu aku ambik baju, aku lipat sambil lipat, sambil fikir . tiba tiba mama ke depan sambil susun plastik tad…