hye guyss..
harini adalah hari dimana i kena join team building! setelah banyak team building i tak dapat join sebab kekangan masa. i think the first team building i join masa i pindah team ni ialah 2 years ago? HAHAHA
and this is the second one after 2 freaking years!
so event ni my colleague yang plan . i datang untuk makan. diorang buat acara makan makan + karaoke je sebenarnya. they pick sutera dining di bangsar shopping centre.
i datang office dulu untuk letak laptop i sebab malas nak bawak ke hulu kehilir. sebab i actually kerja harini. my shift start at 2pm sampai 11pm. team building ni 3 jam je lepastu kena balik office kerja.
so after letak my things we carpool. since i drive to work today i invite some of my colleague pergi dengan i. sangeetha, kathy, khalish naik 1 kereta. yang lain ada yang naik grab ada yang carpool jugak
okay bear in mind i nak tulis an honest review dekat sini. to sutera dining steamboat please educate your staff untuk treat their customer better. i know bangsar ni tempat orang have have. kalau kita pergi lv ke , pergi prada ke gucci ke staff layan kita macam tu kita faham sebab tu cara diorang nak dapat sales.
tapi ni kedai makan. sis memang sakit hati dengan layanan dari staff situ .
kalau kedai tu busy i faham tau maybe penat ke apa. tahu tak kedai tu kosong. cuma kami je dekat situ.
okay kami datang berapa belas orang je. sesiapa yang pernah makan hotpot or steamboat macam pergi sukiya , bbq town, pak john, seoul garden . korang mesti pernah ambik air dua gelas terus untuk sorang sebab malas nak ulang alik pergi ambik air.
konsep dekat kedai tu all you can eat jugak cuma beza dia. air kena order , makanan semua macam daging ke seafood ke kena order baru diorang hantar. the only thing kami boleh ambik sendiri ialah sayur, mee, bihun and sauce.
okay sebab i jenis tak suka nak panggil waiter tu banyak kali and i tahu i jenis kuat minum air.
i asked him for 2 glass of drink for me . kalau ada rules tak boleh order 2 glass dalam satu masa sepatutnya waiter lelaki tu bagitahu i. ni dia diam tak cakap apa apa.
so i think no issue la sebab i pergi banyak tempat steamboat and ada 2 glass satu masa not an issue.
kalau kedai tu ramai orang diorang tak cukup glass i faham tau. ni kan guys kedai tu kosong.
only us.
ada satu waiter/manager perempuan ni dia ambik gelas i. dia cakap dengan muka macam mintak penyepak . oh my god. she is lucky i tak suka make a scene. tapi.... lepas tu memang staff dia la annoyed sebab i sekejap sekejap panggil mintak air.
to owner steamboat tu , you kedai cantik. ada karaoke pulak. the only thing that buat kedai you maybe tak ramai orang ialah staff you. so yeah.
i think i sorang je perasan the issue. most of my colleague perasan. why the service is sucks . i tak hina orang kerja f&b . i pernah kerja f &b . i know how tiring it is . tapi tak pernah la blast it on customers.
lepastu the way she look at us macam kita ni tak mampu. :/
you pun staff je . you bukan owner. even owner kedai kebanyakannya humble. i think orang orang yang kerja tempat tempat yang di anggap "atas atas" ni kena sedar diri la. you kerja kuli. i pun dekat office ibarat kuli. kita ada majikan ya wak. jangan nak feeling sangat .
Ha puas hati kita melepaskan geram harini. anyway i am thankful ada colleague yang ceria so taklah hambar sangat. meh lah i belanja gambar
No comments:
Post a Comment