August 24, 2026

The most unhinged decision i ever made

 


Hi korang

i ada banyak benda i nak cerita. Pasal rumah  every progress tapi tu nantilah. I cuma nak share 1 benda ni yang i taknak lupa this is one of my wishlist. I never thought this time will come because honestly i contemplating nak buat benda ni lama dah dah.


I finally hire someone to bully me professionally HAHAHAHA. As you guys know i tengah nak turun berat. I rely on chatgpt to track my calorie. Lately i busy sangat with class, work and back and forth to my home 1 lagi sebab nak uruskan banyak benda (itu i akan cerita asing) . So dulu i consistent  i penat macam mana pun i mesti exercise .Momentum tu dah ada sekarang i dah exhausted dah tak exercise hari hari . I tak boleh biar macam ni . I tak suka diri i malas. One thing about me i punish myself more than others. I kerja pulak shift. 


di umur macam i, perempuan pulak macam macam nak kena jaga. stress level i kena kurangkan, kena allow diri sendiri berehat, kena cari kerja baru this work honestly i tak boleh nak cope. selain sebab interest sebab work load sendiri. So una kan.. una suka challenge. una suka fun

I have to choose my "fun". So i scroll tiktok one day termasuk live this one coach. I tanya dia soalan


me : coach.. what is your suggestion for this weight. tinggi i 163cm . I nak tahu work out routine sesuai. I track record  i pakai chat gpt je


coach A : una you kena full body exercise. You nak i guide boleh dm je i .

me: dm'ed him


coach A: explain sikit then  we set appointment jumpa dekat Gym on saturday


i sampai gym i cuma fikir oh i nak body consultation je . I sampai i terus cari toilet sebab i stuck jem sejam setengah . 


me : saya nak pergi toilet 

coach A: show me the toilet. 


okay masa pergi toilet lalu loker loker. So the gym is huge. I tengok surrounding. Okay .lepas tu coach mintak naik penimbang . Keluar result.  Lepastu dia show me around the gym. Lepastu baru dia cerita sikit apa benefit yang ada


ada 25 session one to one session. for 3 months and ada 35 session for 4 months one to one. Dia akan susun semua my diet everything. I have to report to him everyday apa i makan. He will advise me on my calorie intake. I ambik 4 months  35 session. 


lepastu every week minimum jumpa 2 kali dia guide me exercise. 


for personal trainer  package .... i paid 5.2k+

untuk gym membership i go for 6 months. i got 1 month free.  I tak boleh just ambik pt je kena jugak membership sekali. So demi ilmu because i have done this for a year . I ada turun but i still didnt know the right thing to do.  And i think it's okay i cuba. 


Sometimes bila kita malas kita perlu orang guide kita even kita degil.  tapi kalau i degil i la rugi. I paid him kot. If anything i kena jadi student baik dengar cakap.for a start dia suruh i beli weight lifting gloves. I dah beli semalam dekat decathlon. My first session with him will be this wednesday. Sebab dia ada client lain jugak . Kalau tak dia minta jumpa esok. So after i habis kerja i have to rush ke sana. 


I dapat sign up merch. At this point ... i suka ke tak suka ke  i kena kurus. HAHAHA. To justify my a bit financially questionable decision i told my cousin bella. Guess what? she said? baguslah tu . HAHAHAi know i can count on you to justify my unhinged decision =') . Anywaayyy wahai stranger semua yang baca blog i , i doakan korang mewah rezeki and doakan i sekali okay. I nak wfh! 





my heart still in saturn i already know this gonna take longer because i hardly fall.
If i fall , i fall hard and deep. 

but whenever i ingat  i doakan . Kalau tak silap... ustaz  cakap kalau kita doa benda baik dekat orang, nanti malaikat doakan benda baik untuk kita. Doa ni bila bila je boleh sebut korang tak sepertinya kat tikar sejadah je.
May all of us dapat semua benda yang baik baik okay?

As  for now seorang una cuma harapkan doa doa stranger. Benda lain i tak fikir sangat
i nak kerja baru, nak sihat, nak kaya, nak cantik, nak berjaya dunia akhirat. Eh tamak pulak


till then

Ttyl 

Love,

 Una Mn


No comments:

The most unhinged decision i ever made