August 17, 2017

THE COLOUR RUN 2017






Hello nyah nyah semua. (astaghfirullohalajim)
today aku nak update tentang satu program berlari lari anak yang aku attend last week.FYI program lari lari yang dinamakan colour run ni dah lama ada, tapi aku je bimboo baru tahu. benda ni nationwide. almost every country ada.
my boyfriend la bertanggungjawab mengajak aku join event ni 3 bulan lepas.Bagi yang mengenali aku secara dekat mereka tahu yang aku mana suka pergi program lari lari ni. kalau kau suruh hiking ke, kayaking ke benda benda masuk hutan ke aku suka. tapi kalau suruh aku lari mintak maaf la sister susah sikit la. Lagipun program ni program berbayar . aku kena bayar rm80 3 months ago. sebab aku early bird. kalau last minute engko beli harga dia rm90. aku ambik regular pax je. boyfriend aku ambik deluxe (rm120). mesti dalam kepala otak korang fikir nak lari pun kena bayar ke? weh berbaloi weh sumpah . dah la macam macam merchandise dia bagi. aku ada update  last week rupa  bentuk merchandise dia. nak tahu ? rajin rajin la baca entry lepas kay?


What Is Colour Run?


colour run basically aktiviti larian sihat sambil bersuka ria. diorang bagi colours dekat korang so korang boleh baling kawan kawan and even strangers with colours. macam  hari holi la tapi yang ni kena lari. korang akan dapat medal dekat garisan penamat.and in the end ada dj akan pasang lagu atas stage and baling merchandise percuma . it looks like a gig because the dj was realy into that song and the participant  dance to the song. if you guys jenis "menjaga" i mean tak suka rapat rapat dengan strangers or opposite sex. korang tak payah pergi la last tu. boleh je duduk tepi makan macam macam makanan kat situ.so if you ask me is it worth my money? i'd say yes.. definitely. aku lari 5km tapi aku rasa macam sekejap je aku lari. korang nampak tak betapa bagusnya program ni? lepas tu ada milo truck so korang boleh minum percuma. bagi yang bawak beg dia ada satu tent besar gila and place untuk letak your belongings. aku pergi aku tak bawak beg tak bawak baju ganti. hasilnya habis je program aku buat muka tebal naik mrt balik e curve hikhik. tapi aku jenis berhemah. sebab ko dah tahu ko kotor don't sit or bersandar. sampai je curve aku dengan shyafiq beli baju and terus tukar 
sebab kitorang nak keluar. 


ini adalah rupa boyfriend aku selepas bermandi warna. ni bukan dia saja saja simbah eah.every station kitorang lalu akan kena sembur dengan colour. colour tu jenis senang hilang pun.korang mandi confirm hilang. antara warna warna yang ada, purple,blue,yellow,red,green.

          event ni ramai artis jugak join sebab event ni fun. kira korang lari sambil bergembira. boleh update instagram dengan  background colour colour cool gila namati. antara yang join ialah elizabeth tan,wak doyok, and ada jugak menteri menteri seperti khairy jamaludin (menteri hipster digemari ramai) serta anak kenamaan seperti anak tpm kita nurul zahid. 


              lovebirds ni request nak gambar flat lay camni. ni aku tak edit apa apa              tau.aishah and juwai. gambar aku pun ada gak tapi sebab mok sangat
           tak sanggup nak letak XD
           

       ni semua impromptu. aku plan awal awal nak pergi berdua je dengan shyafiq . and then last minute  aishah and juwai. lepas tu yaya and apit. so 6 of us pergi naik mrt. juwai ,apit and aishah naik dari mrt ttdi. aku, yaya and shyafiq naik dekat e curve (persiaran surian).




this is after run kitorang dekat station red colour. apit je nampak bersih sebab dia kecik dia pandai lari dari orang yang sembur colours tu.



some other pic of strangers.









   and that's how i spent my weekend last week. i will definitely go the event next year. 


till then ,
ttyl .
una mn

No comments: