April 25, 2018

una most demotivated post?




i gave up.

please note that this is might the most demotivated post ever written by me or one of the post that i deliver my heavy feeling.

period.


tak tak.  by writing period doesn't mean i tengah period. tolong jangan bendul sangat kay.
hari ni adalah salah satu hari dimana aku termenung panjang memikirkan am i seriously gonna let this work demotivated me everyday? or how can i make my job less stressfull? how can i make my day brighter than the other day?


if you ask me i don't know. if you ask me to change my mindset , i assure you this is not at all about mindset . this is all about a job that require my full energy and mind to work on it's full potential. on one side it is a good thing, but on the other side when you think about it in a long term, that would cost you a lot more than you can ever imagine. 

i mean .. hey this body were given to you by god. to be taken care of. actually i tak suka nak reveal kerja i apa. since i like it that way now. no matter how active you are on social media, always always alwaysss...keep something that could put you in danger private. i mean your house,job, full name if possible. basically any private data of yourself. 

i don't really like my job now. i have to travel often. back and forth around klang valley. some might think my work is quite fun. honey, only if you know. i try my best untuk lapangkan dada. lagipun bukan kerja semata mata yang memeningkan kepala. tetapi the people.working hours aku memang flexible tapi tu la sometime flexible can cause you to work long hours too. 


konsep dia macam ni.

kau siap kerja kau awal. kau boleh balik awal
kalau kerja kau banyak nak mampos.

sila stay back ,

kami tak peduli awak mahu mampos ke apa
yang penting kerja siap.




yaaa..  this is the concept okay guys.

i hope you get the clue... or i hope you don't :'D

tak payah tahulah aku kerja apa. kadang kadang rasa nak masuk bidang construction balik tapi risau pulak.risau dah lupa. hahaha inshallah ada rezeki aku masuk balik bidang tu. tengok gaji jugak. kalau gaji sikit taknak. bukan sengaja nak demand gaji tapi tulah dunia sekarang memerlukan duit. XD

aku sebenarnya memang nekad nak quit. 
nak bussiness macam dulu. tapi tu la semangat tu kena kuat sikit. bila usia dah 27 tahun ni memang la stamina tak banyak. dulu waktu student. kelas pagi balik petang ,
petang tu balik terus keluar pergi gym , balik gym pergi lepak cc main game (zaman jahiliah), lepas cc balik hostel terus update blog. ya tuan tuan dan puan puan itulah kehidupan una dalam 8 tahun lepas. zaman zaman muda masa masih bercinta dengan ex. sekarang semua tinggal kenangan la. aku pun dah bahagia dengan hidup aku sekarang.


actually aku rindu jugak waktu zaman belajar. rindu stamina aku waktu dulu.
serious rajin siot aku (puji diri sendiri).

aku dulu sangat sangat rajin jaga diri. aku dulu selalu pergi saloon weh. rambut selagi tak lurus taknak keluar. siap ada fringe ala ala kpop. bongok kan. XD
Rambut merah , pastu pakai bulu mata hahaha  XD.



hahaha what a good day.

k lah aku pun dah tak sabar nak berubah balik macam dulu dulu.
lebih produktif. sebab ini adalah salah satu azam tahun baru aku.


till then

may god bless

xoxo 

Una Mn








No comments:

Result Level D dah keluar !!!