March 3, 2019

i dont wanna be a plain jane! :/




hey guys !

diam tak diam sekarang dah pun march. march is my fav month since it is my birth month. 
cuma berharap dimurahkan rezeki dari segala sudut anddddd selepas 3 bulan menjadi isteri orang baru aku sedar selama ni aku prejudis kepada orang berkhawin. Dulu la selalu aku fikir you just tukar status jadi isteri orang je. buat kerja rumah sikit sikit takkan penat. tapi tu dulu sekarang aku dah faham kenapa. yelah sebab dulu bila cousin aku berkhawin or kawan rapat aku tukar status aku selalu rasa diorang berubah menjadi manusia yang boring sebab dah taknak keluar dengan aku dah macam waktu diorang masih single. andddd sebelum khawin diorang suka pakai make up lepas khawin dan serabai sampai aku selalu fikir diorang pemalas.


NOW MAKAN DIRI!

hahahaha 

aku belum ada anak pun lagi dah guys tapi rupa dah macam apa . 
this is things that i try to change for good. Nak berlawa lawa sama macam zaman anak dara (lawa ke) sebab benda benda macam ni penting untuk self confidence.

sebenarnya bila dah khawin kau akan automatik jadi perfectionist. nak rumah kemas sentiasa which is good but tiring. ada keinginan nak cantikkan rumah. nak suami makan air tangan sendiri je . breakfast, lunch dinner.

you get up first and you go to sleep last sekali. benda benda ni semua adalah time consuming + energy. so sebab kau buat chores ni setiap hari jadi kau terpaksa cut time untuk berdandan dan lebih memilih masa tidur + napping.



solution?
bahagi tugas antara suami dan isteri. suami i tugas dia basuh baju, keringkan baju dan buang sampah. 
i jenis mop lantai seminggu sekali so sapu rumah i buat waktu malam. i pelik sikit. 
anddddd since i kerja office hour. i suka masak malam malam esok tu i bawak benda tu untuk bekal. breakfast makan benda sama atau sometime i buat cekodok ke, pancake, cucur bilis ke. whichever sempat. kalau ikutkan jarak dari rumah ke tempat kerja 15 minit je tapi sebab jem. i kena keluar 40 minit awal kalau nak sampai on time . KL kan.... bagilah bahagian mana mesti jem.
kalau i bangun lambat i make up kat tempat kerja je. kalau bangun awal i akan make up dekat rumah.


so far okay alhamdulillah rasa happy sebab dah boleh nampak depan mata dia nak main game ke tidur ke tak marah marah dah sebab dah nampak depan mata . kalau dulu dia tak reply message mula fikir bukan bukan . wellllll perempuan  XD



sekarang i tengah cuba balancekan kerja dengan kehidupan seharian. hope to get financial freedom as soon as possible.  sebab i don't wanna die being boring and dull.


p/s: husband ajak pergi travel tak lama lagi. doakan cuti sis lulus  XD





 

No comments: