October 6, 2023

life update on october 2023

 




hi guys ... 


im back with another life updates. my life has been super busy lately. entahlah i rasa setiap kali i menulis i akan cakap hidup i busy. because it is the fact. 


back and forth to my mom house every 2 weeks sometimes every weeks. busy with my mandarin classes. upcoming trials and finals. busy with my work. busy dengan preparation for....


i am dying to tell you guys but i just cant. biarlah sampai semuanya selesai. dia ada kaitan dengan my final wishlist this year.  wishlist next year? sedikit tapi banyakkkk pakai duit. ada jugak yang perlukan my motivation which require my focus and everything. 



life has been ..... good. just a bit tiring. but it is okay. 

i rasa as adult i lebih berhati hati dengan apa i share dekat social . tbh banyak sangat benda yang i tak share. i am just trying to protect my peace. 


biarlah orang tengok kita tak ada apa janji we know milestone kita dah capai. we dont need people to know. cuma tulah dalam diri i rasa macam tengah meeting dengan every other version of me . "each of us" tengah in battle whether we should share about our completed or not. secara jujur niat i cuma nak document my life. i dapat banyak jugak  feedback positive dari my friend. they said they are inspired untuk kejar impian diorang which is good. 


tapi bila i dengar ceramah ustaz i mula rasa anxiety. tentang penyakit ain. first of all no hate to that ustaz. 

dia cuma menyampaikan ilmu. mungkin sebab terlalu ramai dekat dunia ni suka jadikan duit , harta benda sebagai content. setiap orang mempunyai pendapat berbeza. 


secara jujur.. kebanyakan content orang beli barang mahal i suka tengok. cemburu? i faham i manusia

and kebanyakan orang yang menonton pun manusia. jujurlah takkan tak pernah cemburu cuma i turn it into something positive. bagi i begini.... 


bila kita nampak orang yang ada rezeki lebih and share jangan kita mudah menuduh orang tu nak brag or flex. mungkin boleh jadi itu adalah salah satu cara dia express yang dia sangat bersyukur. kita tak pernah tahu apa benda orang pernah lalui untuk sampai ke detik  sekarang. sebab i sendiri pernah di fasa susah.

dan sekarang pun i bukan kategori senang pun cuma bersyukur dengan sedikit rezeki tak salah kan?


mungkin ada yang tak percaya bila i cakap i pernah susah.mungkin satu hari nanti i akan cerita tapi bukan sekarang. perjalanan hidup i masih jauh (jika umur panjang). i masih banyak benda nak kejar.

macam i cakap definisi berjaya setiap orang berbeza. bagi i .. i masih una yang sama. cuma sepanjang beberapa tahun ni adalah improvement sikit dalam hidup i. i bersyukur setiap ujian Allah bagi buat i bertambah matang dan dewasa. i pernah diuji, masih diuji dan bagi i itu semua lumrah. cuma i tak suka nak share banyak sangat pasal ujian sebab bagi I.  i masih boleh bernafas, masih ada bumbun untuk berteduh.



pesanan i pada yang membaca blog i jangan pernah rasa ketinggalan bila melihat pencapaian orang lain. jangan mudah tanam rasa dengki dan iri hati.  hidup kita ibarat roda yang sentiasa berputar. bila kita di atas jangan lupa yang sentiasa ada waktu kita susah. 



sekian itu saja pesanan i.


tiba tiba jadi ceramah hidup kan. itulah function blog ni. lepas bertahun tahun masih jadi teman setia i.



i love you my blog.



i really do.



till then 



ttyl


una mn

No comments: