February 22, 2018

bakal menantu mama





hai koranggggg
lama tak menulis syok sendiri dekat sini. dalam keadaan blog aku yang tinggal nyawa nyawa ikan ni
tak sangka ada yang merindui tulisan aku. siap ada pm di facebook, menarik ke kisah hidup aku ni?
hahahaha  demi tak menghampakan peminat (perasan) saya kembali dengan entry baru.

ba dum tssss 

early this month, aku bawak dia balik ke rumah aku  untuk memetik bungan ditaman
berbincang secara serious a.k.a perjumpaan 6 mata antara dia and parents aku. oleh sebab dia tak tahu jalan , semestinya aku yang kena drive. Jadi menggeletis la manusia ni tadi. untuk pengetahuan korang semua orang yang naik kereta dengan aku akan mempunyai satu perasaan yang sama. 
iaitu perasaan serik yang amat dahsyat. padahal aku tak ada bawak laju pun. (denial).
mungkin darah jali racer yang mengalir dalam badan aku ni membuatkan aku perasan aku ni pelumba f1. 

sampai dekat rumah aku diorang ni berbincang la. tak lama lepastu jali racer pun sampai. hikhik.
untuk pengetahuan korang jali racer tu atuk aku. yang membesarkan aku dari kecil sampai umur aku 12 tahun. so mana tumpahnya kuah kalau tak ke bawah kan. pertemuan 6 mata tadi dah jadi bermata mata dah. ahh tak kuasa aku nak kira berapa banyak mata ada kat situ.


oleh sebab parents aku ni agak awkward and aku pulak jenis tak sabar berlaki kan..maka aku pun pergi berdiri terus ambik kalendar bagi ayah aku.  :3

tapi tuntas, lepastu adik aku marah aku. suruh aku duduk tepi buat malu malu macam orang dulu buat.aku jadi terkesima kejap bila aku dengar gesaan adik aku. adakah dia gila? dah siapa bawak abang ipar dia tu balik . mestilah aku ni yang bawak. dah aku yang bawak, aku nak malu buat apa? 
=-=
aku cuma buat tak tahu sahaja dengan gesaan adik aku. aku kan  org yang tak suka slow progress.
matlamat haritu harus dicapai.oh ya sebelum korang tanya, baik aku jelaskan. boyfriend aku tak hantar rombongan meminang sebab aku yang suruh  sebab aku taknak susahkan dia, fyi, dia anak tunggal. ayah dia dah lama tak ada and his mom now dekat sarawak. dia yang tanggung mak dia. so, i guess this should answer you guys punya question kot. bukan melanggar adat. tapi jika adat itu menyusahkan so takpelah kalau tak ikut. sebab aku tahu makcik pakcik aku pun rajin baca blog aku jugak.



do i make myself clear?


tarikh dah ditetapkan cuma aku belum rasa aku patut war warkan disini tarikh sebenarnya. and venue juga dirahsiakan. and aku mintak maaf awal awal majlis perkhahwinan aku ni adalah majlis tertutup . 
keluarga sahaja. and if i invite you then you must be really special to me. 


aku kan tetiba jadi sebak sekejap sebab my old readers yang baca blog aku sejak aku masih kanak kanak riang, lepasan spm tak berapa matang sampai aku dewasa macam ni. i miss you guys a lot. walaupun jarak umur kita jauh, kakak abang blogger dulu sekarang aku rasa anak dia mesti dah masuk sekolah dah . diorang pun dah stop blogging. kalau dulu ramai blogger blogging for money, sekarang blogger yang stay lagi lagi blogger sendu macam aku ni. blogging to keep the memory alive. 






dah la korang , 
aku dah lambat pagi ni ada appointment.

wish me luck
xoxo

una mn



No comments:

Result Level D dah keluar !!!