February 28, 2018

please move on

 


hai guys.

sebelum aku nak cerita ni aku nak inform dulu apa aku tulis ni aku dah bincang dengan partner aku yang sekarang and dia okay je. aku beruntung ada partner yang baik dan memahami. he let me handle this issue dengan tenang. 


aku sebenarnya tak rasa aku perlu buat apa apa penjelasan lagi lepas satu entry aku buat setahun lepas. sepatutnya entry tu dah cukup lagi pun aku bukannya artis.


aku rasa dia baca entry aku yang tu.  


to my ex hopeful you understand why i took that step. kita berdua memang tak compatible. setiap kali kita bergaduh dan berbaik i said the same thing over and over again. there will come one day that i will leave you for good and never come back if you dont change.  and that day dah sampai pun kan?


ada siap hantar screenshot lagi from his facebook. ni ha screenshot dekat bawah ni




ramai suruh get back semula. dengan alasan tak kesian ke? tak sayang ke?  aku rasa korang yang perlu faham keadaan . kita masing masing dah dewasa. berhenti jaga tepi kain orang banyak sangat.

jujur bila baca aku tak rasa apa apa. macam aku cakap aku memang dah tawar hati.  dia pernah je buat facebook baru berkali kali. sepanjang 2 tahun kami putus ni. cuba follow end up aku block  and block. 

ada yang cakap... una kau tengok tu dia siap masuk group hiking. kau tak terjumpa ke? bukan kau dulu dengan dia rajin ke pergi hiking sama sama  masa college dulu?


rajin? kami buat aktiviti tu maybe adalah 2,3 kali. tu bukan rajin. apa dia buat none of my bussiness anymore la korang . stoplah kaitkan aku dengan dia.

bukan benci jujur aku tak benci pun. aku cuma taknak in contact je. dulu masa kami pernah putus sekejap yang tak sampai sehari dia pernah cakap. 

" if we ever break up janganlah lost contact. can we stay friends? "


tbh i tried. i tried to be still his friend but i cant. for me part of healing process is to not be in each others life again.  korang tak pernah dengar ke or korang tak tahu?

mostly perempuan move on semasa dalam relationship lagi. so the moment we walk away meaning that we totally over. zero feelings.


kalau pasal entry entry lama blog ni aku cerita semua dengan my current partner . dia supportive and tahu niat aku simpan entry entry lama sebab banyak menyimpan kenangan zaman college aku.


untuk imbau zaman bercinta lama dengan dia memang tak.  lagipun  aku tak rajin lah nak belek satu satu entry yang dah beratus ratus ni nak cari balik mana ada gambar muka dia and buang.  aku dah halalkan segala  hadiah aku bagi kau . terlebih terkurang dont worry. 


kalau aku cakap dia tak berjasa dengan aku tu aku menipu lah. thank you for everything. sorry kalau kau baca entry lepas tersakit hati ke apa ke. you know how brutally honest i can get. semoga kau dapat jodoh yang sesuai dengan kau. yang boleh jadi suri rumah macam kau nak. that person  not me. please do not try to contact me again. i hope you respect my decision.  


untuk itu aku harap korang berhentilah suruh aku get back.  as per what he said dekat atas.dia accept je kalau aku dengan orang lain.  so yang kawan kawan dia ni . cukup cukuplah. i mean i deserved to be happy.aku pun tahun ni nak khawin dah korang.


ya ... aku nak khawin.  dengan siapa? dengan mr paco aku la siapa lagi. aku pernah cakap aku taknak bercinta lama lama dah.  




sekian itu sahaja dari saya


tak perlu kot tulis panjang panjang lagi.


k bye








No comments: