August 14, 2013

sinopsis raya 2013 saya

hai..
aku baru balik dari kampung, setelah seminggu aku kat sana. raya 2013 ni adalah raya yang sangat sangat menggembirakan hati aku, dan aku percaya hati cousin cousin aku jugak. buat pertama kali (setelah bertahun tahun) amir join kami beraya. tahun ni special sikit, amir drive dari rumah dia pick aku kat kampung untuk beraya di tanjung malim (rumah maklong) dan rasa (rumah mak andak).

amir tu siapa?

amir tu satu satunya abang sepupu yang aku ada. bonding kami antara sepupu ni dulu terlalu rapat. macam adik dengan abang dan kesemua kami sememangnya rapat termasuklah aku dengan yang lain.  tapi semenjak amir membesar dan meningkat dewasa dia ni ada penyakit "malu melampau" sampai payah sangat nak jumpa dia .tapi sejak dua menjak ni rajin la jugak dia tegur menegur kami , dan tak sangka dia sanggup melayan kerenah adik sepupu dia termasuk adik dia sendiri yang entah apa apa ni haha.
okay  enough part amir .


part yang aku paling suka bila kami beraya sama-sama ke rumah maklong dimana di sana ada sepupu aku ila(27), ika(23),fariz(20),and jannah(15).
untuk pengetahuan korang, aku dengan sepupu-sepupu aku ni pergi sehelai sepinggang je .. sampai sana maklong ajak tidur, so kami dengan gembiranya setuju . lagi lagi aku, aku suka rumah atas bukit ni :)
oh yaaa .. lepas ke rumah maklong, kami minta diri ke rumah mak andak di rasa tapi malam karang tu kami balik la tidur sana. so ika and jannah join kami , nasib amir bawak avanza kalau bawak preve memanglah tak muat, yerlah saiz aku ni dahlah besar .  ila pergi kemudian, dengan fariz and Hassan (adik amir, Hassan terpaksa naik dengan ila sebab jannah nak ikut kitorang)


sampai je rumah mak andak kitorang di sambut rina (9tahun)  sepupu aku. settle salam salam dengan mak andak dengan pakandak kami duduk menyembang.  masa tu la sesi tangkap gambar bermula. yerlah bila masing masing dah besar, ada komitmen ni memang payah nak jumpa, so masa yang ada haruslah diisi dengan sebaik baiknya ;D.





lepas tu kami plan nak ke rumah acik(makcik aku ) di port klang tapi tak jadi sebab dah lewat sangat dan jalan pun dah jem, cancel pun dah halfway nak kesana so perut pun dah lapar, kami decide pergi mc Donald . sampai ke rawang ko cari mc donalds ;p.






balik tu, sampai rumah maklong mata aku belum mengantuk yang lain pun sama. Jannah ngan ika decide beli cerita kat astro first dengan astro best . aku tengok semua cerita macam tak best . akhirnya diorang beli je misteri bisikan Pontianak. tengok 5 minit pertama je, kami dah mencarut. kalau korang ada niat nak tengok tu tolonglah stop. misteri bisikan Pontianak (misteri pondan mati terbakar).scene hantu 2,3 je yang lain semua pasal pondan. haih sumpah seranah je la memenuhi living room maklong malam tu.


esoknya aku cirit birit semuanya sebab makan blackpepper banyak banyak.aku memang alah blackpepper tapi dah degil nak wat camno kan?. esoknya aku ber"mastautin" kat toilet rumah maklong selama beberapa jam. plan kami nak beraya rumah makusu di tapah terpaksa cancel. sementara tunggu reda sempat lah layan cerita sepukul dua. tengok cerita jangan pandang pandang sampai habis pastu kami balik. 



haii sampai sekarang aku happy tau. tiba tiba rindu kat korang semua.
tadi dapat good news,amir dapat offer kerja kat TNB . cousin aku si ila pun dah bertunang raya ke 4 haritu .  syukur Alhamdulillah.









p/s: tamat sudah sipnopsis raya 2013 saya :)



No comments: