July 3, 2015

Tutorial Membeli barang dari Nile.com.my



hello para shoppaholic sekalian alam


aku tahu ada diantara korang yang dah mengenali website nile.com.my . sebab dah ramai pun blogger hebat seperti cikepal dan namee roslan yang dah buat review pasal website ni.Nile ni dia berkonsepkan online shopping sama je macam lazada,zalora cuma beza dia harga dia jauh lebih murah.setiap website ada kelebihan dia. cuma Nile ni menawarkan barangan mampu milik

sesuai dengan ekonomi rakyat malaysia.


macam macam barangan ada.


pakaian lelaki , pakaian perempuan , kasut tumit,flat,sneakers,jam tangan,even peralatan gym pun ada jual. ha? terkejut? tak percaya pergi lah tengok!







cara nak beli dekat nile.com.my

1) sign up macam biasa. pastikan guna email yang korang ingat password

2) lepas sign up isi dulu detail diri korang, alamat rumah penuh, no telefon.

3) pilih barang nak dibeli dengan cara click button add to chart

4) dah siap pilih?korang  click checkout now.


5)part bayaran ni quite tricky. so sila fahamkan betul betul kaedah aku cakap ni.

aku cadangkan korang guna kaedah bank transfer. siapa yang ada visa
or mastercard boleh guna sistem ipay88. isi dekat form tu. siapa yang tak pakai kredit card tapi maybank korang  ada visa dan korang ragu ragu nak letak dekat situ aku sarankan buat bank transfer je dari maybank2u.com.my. cara nak dapatkan no akaun nile? click dekat bank transfer nanti dia bagi no akaun. pilih je salah satu. aku ambik maybank sebab aku transfer dari maybank. so jimat sikit! :D. lepas buat bayaran tu dia akan tulis print receipt kan? so korang click je print receipt walaupun tujuan korang bukan nak print. lepas click tu dia akan keluar simbol disket, ko click simbol disket tu lepastu dia akan keluar pop up untuk korang choose save dekat mana.save je dekat desktop supaya senang cari.



sekarang korang kembali kepada nile.com.my dia akan suruh korang buat bayaran kan?
so korang click je dekat bank transfer.nanti dia macam suruh upload bukti pembayaran. dan itulah dia gunanya receipt yang korang dah save dalam bentuk pdf tadi. upload je receipt tu. lepastu nanti korang akan perhatikan. dekat ruangan kotak pembelian korang tu. yang payment korang akan di
veryfied dulu. so korang bertenang je. chill je jangan nak risau sangat. once dia dah semak dan menerima bayaran korang. dia akan cakap payment verified. dan kalau barang korang dah dibungkus untuk penghantaran. dia akan keluar macam dekat bawah ni tau



nak aku preview sikit tak apa je yang ada kat situ?


jap aku belanja gambar. nak beli atau tak. sukahati




Harga baju ni rm31.90. murah kan? kualiti sebijik macam dalam gambar. size pun ada sampai size xl.
harga tak termasuk postage. tapi kalau korang nak beli tu alang alang kumpul la order kawan kawan, adik beradik.
siapa nak beli sekali. so bila beli lebih rm48 kan dah free postage dah tu by gdex?
tak ke jimat namanya? haritu 2 july harga blouse no tengah promo rm19.90 je weh
nangis weh.. sebab aku lambat beli. T_T kalau tak dapat harga rm19.90


harga shades ni rm7.50 je hahaha
murah kan? 


antara jam yang murah terdapat dekat situ.
design dia aku suka. banyak lagi design cantik.-cantik

kalau kat luar bag pack ni kalau tak cecah seratus tak sah
cuba teka berapa korang boleh dapat nile ni?
90?80?70?
hahaha jawapan dia rm50++ je
sesuailah sesiapa yang bercadang nak beli tak beli beli
lagi tu.
 
harga dia tak sampai rm40 pun
murah kan? kat instagram rm60, rm70
tak masuk postage pulak tu. 
yang ni lagilah murah
nak menangis . biasa jumpa
dekat insta jual rm40 ke atas
belum campur kos postage.
kalau dekat nile cuba teka berapa?
rm28++ je weh. 


ni pun salah satu yang menguji iman.
kasut ni boleh buat kasut jogging ke
main badminton ke
nak merentas desa ke ikut suka hati la
sebab harga dia yang mesra poket
tak sampai rm40 pun.



harga sneakers ni rm30++ je . ko rasa?
tak ke berbaloi sangat sangat tu?
 banyak lagi benda lain aku tak upload. takkan aku na upload semua kot?
hahaha pandai pandai la korang usha okay?aku suka share benda benda macam ni
apa salahnya kita berkongsi benda yang baik. lagipun minyak dah naik 1 july haritu
so ini adalah satu kaedah untuk berjimat. jimat minyak,
shopping online je k?



updates 7 july 2015

barang baru terima petang tadi. good quality i must say :)






P/s : AKU SEKARANG JADI PERSONAL SHOPPER UNTUK FAMILY AKU. YOU DECIDE, YOU PAY, I BUY FOR YOU. GITCHEWW. 




7 comments:

Hazyyy said...

tak pernah dengar pasal nile ni. japgi hazy check. tapi macam best sebab harga murah. eheee

Unknown said...

saya tak pernah beli dgn nile lg, sbb bile proceed proceed tu mcm complicated sgt jer..

new member #501

Unknown said...

Hyeee una , nice entry pasal nile.com nih, sy pernah beli barang dekat sini sangat sangat murah :)

Unamn said...

@hazyqah.. check tau.. jangan tak check.. really worth it murah!

Unamn said...

@namyul.. yup agak complicated sikit but once you dah try beli u seronok sebab harga dia murah dari tempat lain. hehe XD

Unamn said...

iyliana : haah murah kan babe? kualiti lebih kurang macam dekat insta je but way cheaper :D

Amang Aldoe said...

Assallammualaikum..