December 12, 2012

mandi manda wetworld di cuti sekolah dan cuti si penganggur

masa kita di dunia ni kalau boleh dikira-kira tak banyak mana pun tolak berak,kencing tidur,makan, lagi-lagi diusia muda ni haa tolak waktu belajar . nak pulak yang jenis belajar jauh-jauh tu . macam aku setelah habis belajar aku masih lagi menganggur dan mendaftar sesi menternak lemak sepanjang cuti ni. dan bila musim cuti sekolah biasanya adik2 aku je excited tapi kali ni aku turut excited sebabnya  itu petanda kami akan pergi bercuti. plan asalnya kami nak pergi bercuti pada15 haribulan tapi entah macam mana 2 hari lepas mama dengn abah aku ada rancangan tambahan ajak  pergi mandi manda dulu kat wetworld shah alam. dengan hati teruja aku pun pergi. sampai-sampai sana aku baru teringat yang wetworld ni kecik. 

maka aku redhalah mandi di kolam cetek. kita mesti manfaatkan masa yang ada ye tak? maka semalam yang jadi bahan atau mangsa ialah aiman. sebab dia je masih budak-budak. aku dengan aqilah dan ammar membuli dia secara berkumpulan sebab adik aku yang sorang tu takut air. dasar kambing!

dan masa kat sana ada satu kejadian yang lucu pun ada seram pun ada. siapa-siapa yang pernah pergi sana mesti tahu dekat situ ada sediakan photographer . boleh ambik gambar masa kita berenang masa mandi. gambar bawah air pun boleh.untuk pengetahuan korang photog nya bangla. orang lain satu dua keping je . tiba tang aku kena buat gaya macam agogo la, sekejap macam model wetworld la, bawah air tu smapai 5 ,6 kali. naik semput i tau nyah. lepas tu mata pulak tak reti kawal .tertumpu pada sesuatu . lepas je aku nampak dia macam tu aku telah berlari secara jitu. mujur aku dapat kawal marah kalau tak dah lebam muka bangla tu. kang ade pulak keluar facebook gambar aku menumbuk photog tu. =-=' .


lepas tu aku berazam dalam hati aku taknak pergi lagi wetworld. sungguh jilaka. tapi walau bagaimanapun aku tetap menikmati view dari situ terutamanya yang ni..





okay lepas tu kami bersiap-siap lalu ke masjid shah alam untuk solat zuhur. boleh pulak aku sesat masa nak keluar masjid tu. buat malu betul sampai kena gelak dengan mama aku. mama kata ni baru masjid negeri kalau kat oversea nanti entah macam manalah kau kakak.  keji bukan? dah lah depan masjid kena gelak tu. mazmumah bettei.


kemudian kami pergi makan dekat restoran mana tah . aku makan gulai ketam,tempoyak dengan gulai nenas. memang umpphh wa cakap lu. gambar pun tak sempat snap sebab sedap sangat makan.
(gambar ni aku dah terblurkan sejurus masuk instagram semalam .
ni aku yang belakang tu si aiman )

tak sampai dua jam kan otw nak balik rumah kami singgah makan lagi . sebab nak cover malam, sebab malam mama penat dah tentu tak masa kmi pekena roti canai dengan abccc perghh wallahhh.


masa ni kami kat kedai mamak sebab aqilah (adik aku) teringin nak makan roti tisu. last last aiman pun nak jugak padahal sebelum tu baru je dia bedal roti canai. meskipun aku besar aku tak penah makan macam tu sekali. =-='  . sampai orang meja sebelah kitorang asyik pandang-pandang je. terasa malu jugak mesti kena label keluarga kuat makan.  damn .






p/s: post-post ni pun aku dah rasa lapar... nyum!
 




No comments: