December 3, 2012

tutorial/review cara pembelian online tudungpeople

assalamualaikum...


ini bukan macam tutorial sebenarnya ini lebih kepada review. tapi aku saja-saja letak tajuk tutorial sebab aku anggap ni macam tutorial kepada mereka yang belum kenal online shop ni. aku rasa haritu aku dah tulis pasal TUDUNGPEOPLE ni . jadi sesiapa yang memang baca blog aku ni mungkin tahulah kot. nak nak pulak online shop ni memang dah famous sebab kualiti tudung-tudung dia yang gorgeous kata ko siap masuk entry jameela lagi uolzz ;P.


jadi untuk pengetahuan korang pihak tudungpeople dan upgrade bussines tudung dia ni dari pada facebook kepada website baru http://shop.tudungpeople.com dari product lama sampai produk baru ada dalam ni guna sistem ipay88 boleh terus bayar guna maybank2u. mudah kan?
tapi sebelum tu korang kenalah buat akaun dulu.. macam ni ..


*isi semua maklumat pasal diri korang
*isi alamat tetap tau pastikan alamat betul kalau salah hantar korang juga yang rugi :P



okay bila dah isi click pada continue korang boleh shopping. tapi kalau nak shopping online pastikan ada maybank2u account  tau . kalau tak ada silakan la buat. aku galakkan guna maybank2u sebabnya aku pakai maybank2u dan pendapat aku maybank2u friendly user . tapi bagi yang tak ada tak apa boleh guna bank transfer. bagi pengguna maybank2u sila click ipay88
macam gambar bawah ni :)



step 1 : login account nanti nampak website macam gambar atas ni
Step 2: pilih koleksi mana untuk di shopping.
yay aku tahu korang ternganga sebab modelnya cantik. FYI si baju kuning ni nama dia fazrina.
dialah owner Tudung People ni :). cantik dan bijak.
student senibina ni jangan main-main . ya aku tak tipu dia student lagi.

 okay aku melalut lagi . maafkan saya ;P

untuk mendapatkan koleksi macam gambar bawah ini, korang pergi pada ruangan Tp premiums dan click pada koleksi SAMIYAA

setelah keluar gambar gambar gojes ni korang pilih je la mana satu korang nak beli.yang mana korang berkenan , gerakkan cursor kepada gambar nanti akan keluar add to chart . berkenan? sila click lah add to chart .

cara nak bayar pulak?

okay kalau korang perasan di bahagian atas website ada shopping chart kan? shopping chart mengandungi list tudung yang korang nak beli . kalau dah taknak beli yang lain. click check out :) nanti dia akan keluar macam gambar bawah ni :)

                                      
korang perasan kan ada 3 kotak yang bertanda modify?okay  itu option yang Tudungpeople sediakan jika alamat  penerima berbeza dengan alamat tetap korang. so pandai-pandailah adjust  :) . macam aku cakap tadi  siapa-siapa nak bayar guna maybank2u  click pada ipay88  yang nak pakai bank transfer sila guna bank transfer. kemudian selesai! :)






p/s: mari menjadi cantik dan gojes sambil menutup aurat. bye! :)

1 comment:

Pondok Usang said...

alaa.. jual tudung je ke.. nak belikan utk sape ek..