March 18, 2015

Product Review : Laneige BB Cushion



Salam , hai


sabtu lepas, aku pergi ambik barang dekat rumah lama which is dekat dengan setia city mall. Mama
pulak kebetulan nak beli bb cream baru and kawan dia cadangkan beli bb cushion dari laneige .Dan kebetulan jugak cousin cousin aku pun pakai laneige ni . Sambil menyelam minum air la katakan . alang alang mama nak beli barang so kami singgah la tempat wajib lepak aku setiap minggu sepanjang aku menetap dekat situ dulu. Mana lagi kalau bukan setia city mall! Sampai je kitorang terus masuk parkson dan cari counter laneige. So mama pun dah try , mama nak beli yang whitening and moisturizing ni tapi stock dah habis! sebabkan bb cushion ni ada 2 jenis whitening and moisturizing dan pore filler untuk kulit bermasalah. dan cuma pore filler je ada stock waktu tu. Aku cakaplah kat mama, ambik jelah nanti lain kali kita beli yang lain.ini pun okay gak mama. macam aku pulak yang kerja kat situ.. bukannya aku dapat komisyen pun. hekeleh sangat!. Budak jaga counter tu senyum je .. senang kerja dia.. tak payah cakap banyak... Hahaha so mama aku pun ambik pore filler.. Tapi serious weh .. bb cushion laneige ni meskipun harga dia mahal sikit daripada bb cream lain.. tapi kualiti dia cenggini haaa.... Bagus! Aku pun nampak mama macam puas hati je dapat benda tu. dengan hanya rm150 ko dapat 1 bb cream bersama refillnya sekali! :D. sesuai sangat untuk orang yang bekerja, kadang kadang berpeluh and tak boleh pakai make up tebal macam mama aku. Mama aku ni jururawat mana  boleh nak mekap tebal sangat. so bb cushion ni memang sesuai sangatlah dengan dia. lepas pakai bb cushion ni takpayah tekap bedak pun takpe. dia pnya tekstur bila kena dekat kulit macam brown glowing dan memang sekata dengan kulit. Dapat free membership dan free lambakan sampel sampel untuk produk skincare diorang. Antara aku dengan mama aku dapat ialah water bank essence. Aku dah try sample skincare diorang dan bercadang nak pakai skincare diorang tu. untuk pengetahuan korang ketika ini aku cuma pakai pencuci muka saja. aku tak pakai krim siang ke malam ke tak pakai langsung. Toner ke moisturizer ke langsung tak!. Memandangkan aku ni sedang meningkat usia jadi aku kenalah start jaga kulit ni betul tak?






FAQ (FREQUENTLY ASK QUESTION)

1)Berapa lama bb cushion ni boleh bertahan?
Kalau pakai setiap hari  bb cream dan refillnya boleh guna sehingga 3 bulan. Jimat kan?

2)Bb cushion ni ada spf ke ?
ada 50 spf .

3)Bb cushion ni produk dari mana?
Produk Korea! :D

4) Apa produk lain selain BB cushion ni yang bagus dan boleh dicuba?

   Mascara Laneige 
   +- Rm80 ( betul betul memanjangkan bulu mata, sekata dan tak berketul.

  Lipstick Laneige  
 Tak ingat harga tapi lipstick laneige ni ada macam-macam jenis antara yang  famous two tone lip bar.Boleh buat gradient lips dengan shades berbeza .


gambar ihsan google


yang dua ni je aku dah try kalau skincare highly suggested water bank essence. Kulit ko betul betul rasa macam kulit bayi. Lembut dan empuk! 



lepas je kami "menetap" di parkson selama sejam kami pergi beli chatime dan terus menuju ke kfc gara gara 
perut lapar tak ingat donnniaa . 

sekian , itu sahaja aku nak cerita. 


 till next entry . bye! 






1 comment:

Amelia said...

Sy tgh cari jenama skin care bru. rasa mcm skin care yg skarang ni dah expired ke ape ntah. haha, sbb kulit asyik problematic je skarang

Result Level D dah keluar !!!