September 27, 2015

Free Review : why iphone user should go to chamo_kl?




hello weekenders!

assalamualaikum,

semalam adalah hari off aku. aku telah berjaya mencari solusi kepada masalah charging iphone aku. 
just a short circuit yang effect pada motherboard. aku pergi ke puncak jalil tempat di mana chamo_kl berada. that guy was very honest in term of service . kalau masalah dia A dia takkan cakap masalah dia B ad suruh tukar benda C. sekarang korang kena faham kalau korang ada masalah iphone sila lah pergi kepada BELIAU. murah, cepat, berkesan. maaf cakap, mungkin lebih effective daripada pergi machine .


only god knows how much i spent this month for my iphone maintainance. this is the first time lah iphone buat hal. selalunya dia memang seketul phone yang baik, tidak meragam dan comel juga ( gelak serba salah)



aku dah tahu lama dah pasal chamo_kl ni. sebab mula mula aku ushar instagram page diorang sebab nak tukar cover set yang rare rare sikit. tapi oleh sebab aku seorang manusia yang berjimat cermat (konon) aku batalkan hasrat aku tu.  korang jangan tak tahu aku seorang manusia yang paling tak suka benda dah modified ni khususnya phone,kereta dan motorcycle. for me original is way better.




mula mula aku pergi sana dengan hasrat nak tukar battery je terus. tapi sampai sana brother tu tak payah. 


aku : ermm kalau nak tukar battery boleh kan?
bro tu : boleh .,.. tapi awak jugak yang marah nanti kalau battery baru awak buat problem nanti. masalah dia bukan kat battery , tapi dekat your charging ic  bla bla bla. and because ada short circuit

aku : angguk angguk walaupun aku pun tak paham sepatah haram hal hal tu.

sebab yang bermasalah skang cable aku yang aku beli dari machine, brother tu just bagi cable dia kat aku. how sweet . eh eh bukan how generous. cable dia tu mahal ko tahu tak . dia bagi aku murah je. 



untuk yang tak tahu dekat mana chamo_kl ni . chamo_kl ni terletak di taman puncak jalil, seri kembangan. terletak dekat tingkat atas. betul betul atas 7 eleven. sebelah tu ada kedai mamak. 



kedai ni bukak pukul 12. untuk maklumat lanjut sila ke instagram diorang . klik sini 
ataupun korang boleh ke facebook page diorang klik sini.


aku memang ada plan nak tukar battery sebab battery cepat drain, tapi mengikut kata pakar, tak payah dulu so tak payah la..




oh ya, dengar cerita rose gold dah masuk pasaran singapore. siapa dah beli?






No comments: