September 2, 2015

me and music : edisi muzik yang menyentuh hati dan colleagues yang gila gila








assalamualaikum,
hello korang!

hidup sebagai seorang non kpoppers yang dikelilingi kpoppers agak tough sebenarnya. aku taknak cerita tahap macam mana "susah"nya. tapi sejak aku kerja kat sini hari hari kdrama je kat tv . so aku cuma ada youtube tempat melepas "tension" aku.


tapi satu haritu... tiba tiba aeon midvalley tu play lagu satu artis korea. outlet cupcakes aku tu depan je dengan aen tu. mula mula time dia rap tu aku buat bodoh. konon konon jelik. dalam hati dah menyumpah nyumpah.

another kpop songs... " sambil mengeluh"


thennnnnn... masuk part rhythm tu aku dah macam orang gila dah.puas tanya mikey. mikey lagu siapa ni mikey? tapi mikey tak tahu... T_T. lama gak aku mencari baru harini dapat! ko bayangkan betapa terujanya aku gais??? bayangkan! whoever created that rhythm probably genius. sangat sangat menyentuh hati aku. that tune and lyrics ngam! ada soul!


tu la orang kata kalau benci jangan benci sangat. actually diorang punya penampilan tu aku tak suka.
heeee :D. aku tak suka mamat pakai lipbalm.eyeshadow,eyeliner. aku suka lelaki nampak cam man sikit.




nak tahu lagu apa? so far ada 3 lagu yang berjaya "tumbangkan ego" aku .

1) love girl - cn blue
2) eyes nose lips - taeyang
3) bae bae bae - big bang

lagu yang aku baru dengar and currently addicted tu.. lagu bae bae bae by big bang




only 3 lagu ni jer berjaya ketuk hati aku buat masa sekarang. so sesiapa nak tackle aku tu boleh nyanyi 3 lagu ni.tapi jangan salah sangka. aku masih seorang non kpoppers. kalau dulu tu benci benci benci. sekarang aku lebih terbuka. after all aku minat lagu je penyanyi tak minat. tak obses sampai rasa nak khawin dengan diorang. tak tahu nama diorang siapa. lalu sebelah pun tak kenal .HAHAHA.


aku sangat sangat suka music dia. that's why aku terus gila nak cari. dengar lagu tu terus rasa macam tengah jatuh cinta. entah apa apa perangai. sampai dekat tong sampah pun aku senyum. kalau tong sampah tu bernyawa sah sah dia ingat aku jatuh cinta kat dia. teheee ;D




tadi masa kat tempat kerja ada benda lawak yang jadi. Nolly suruh mikey perah lemon(oleh sebab mikey tak berapa busy). 

norli : mikey, you ambik lemon lemon ni perah cepat. masuk botol k? you kan suka perah perah ni.

mikey : start gelak sampai merah merah muka.

aku : beberapa saat kemudian aku pun start gelak sekali... Nolly ni gila ke silap cakap dekat mikey ni? XD


then.. masa nak balik pukul 5 tadi. aku suruh diorang perform sale harini. mikey tengah perah lemon kat kitchen. dengan bebalnya aku pergi tanya dia .


aku : macam mana? okay tak perah lemon lemon tu?
mikey : okay... sangat syok!

aku : senyap sekejap. otak tengah blur. lepastu aku terus menjerit. oiiii!!!! i tanya pasal perah lemon. yang you ingat tanya pasal perah apa? Y-Y


lepastu tak lama kemudian... Nolly yang dah settle kemas barang dia.. pergi tanya soalan yang sama. 


tapi soalan kali ni lagi dahsyat.

nolly : camner dah perah lemon lemon tu? apesal tak pakai apron ni?

dan nak tahu jawapan dia apa?

mikey : biarlah dia cakap dia selesa macam tu.



MERAH TERUS MUKA AKU!

PEBENDA WOI GURAU GURAU CAMTU!!!! T_T


tak suci otak aku dah.. istighfar istighfar.


nasiblah cakap dengan lelaki ni. benda dah habis murni pun boleh di cemarinya! XD


moral of the story : jangan tanya soalan pelik pelik dekat lelaki! XD







4 comments:

Fai said...

And it is as tough for a so called Korean Music lover like me to be surrounded by people who can't even differentiate between korean, japanese or chinese music XD But like what you said, nowadays, I don't really know the idols who topped the chart, but I kinda choose what I want to listen, based on the producer and the songwriter. Sometimes, even though it is a song from a group that I dislike, but it is produced by my favourite producer, I will just listen to it. Kahwin? omg do we still have that kind of fans nowadays? I thought it only applies for 90's music fans! hahaha~

Hazyyy said...

kita pun bukan kpopers. tapi ada certain groups yang lagu dia best sesangat cth, bigbang dgn cnblue ! hehehe. So far memang dua group tu je yang kita minat

Unamn said...

yup we stil do have sort of fans fai. maybe you are just a regular kpop fans not a fanatics one. i have friends who even dream to marry those kpop celebrities which they called " their bias"



:)

Unamn said...

haziqah : yeah sep sikit! XD. hahaha i enjoy good musics. tak kisahlah bahasa apa pun. kalau lagu tamil sedap. lagu tamil pun i layan XD