September 6, 2012

aku dan aiman part 1

untuk pengetahuan korang aku ada 5 orang adik beradik. 3 lelaki 2 perempuan.aku anak pertama dan adik perempuan aku aqilah tinggal di asrama menjadikan aku satu-satunya anak perempuan yang tinggal di rumah kini.sepanjang di rumah aku diamanatkan mama untuk pantau aiman (adik bongsu aku), tengok kerja sekolah dia,ajar dia . adik aku ni , dia jenis banyak cakap, banyak songeh,nakal pun boleh tahan tapi dia kurang sikit ilmu pengetahuan dan bila kami bercakap akan ada benda-benda lawak yang jadi  so antaranya seperti bawah ni :)

situasi 1: aku tengah lepak-lepak depan tv

aiman: nanti aku nak mintak abah tab, aku nak main game
aku: aku kecik-kecik macam ko main lego je man
aiman : lego ?? *muka pelik* lego tu ape kak?
aku : lego tu permainanan la, dia cantum-cantum kau tengok legoland , macam tu lah.
aiman: *muka berkerut* legoland tu kau yang buat ke kak?
aku : arghhhh aku give up!

situasi 2: lepas ajar aiman matematik  mama paksa dia minum ubat dr 101

aiman: *dengan muka berkerut2*kak tak sedaplahhh ubat 
        ni .. tolonglah habiskan *muka kesian*             
aku : taknaklah.. ni ubat kau bukan ubat aku.. minum je la sampai
        sampai habis...

aiman : tapi air ni tak sedap macam redbull!

aku :  *muka terkejut* :O ko minum redbulll???!!!

aiman : dah lama dah masa aku tahun 3.

aku : *muka terkejut lagi* masa tahun 3 ko dah minum??!!! mamaa!!!!

aiman : *menangis* janganlah bagitahu mama kakak .... :(


 
situasi 3 : aku , mama,aiman tengah diruang tamu
 
aiman : kak, betul ke syurga bawah tapak kaki ibu?

aku : betullah kenapa?

aiman : *muka blur dan mata terkedip2*

aku : ko pandang apa?

aiman : *dia diam dan tiba2 bangun* mama nak tengok tapak kaki mama

           kejap*

mama: nak buat apa tengok tapak kaki mama?

aiman : kakak cakap syurga bawak tapak kaki ibu, kecik je syurga ni
        mama, macam mana nak masuk.. mana pintunya?

aku;mama : ketawa terbahak2 lepas tu explain, harap2 dia paham la..
 
 
 
p/s: aku harap aiman lepas ni masuk sekolah agama sebab dia macam naif dalam nakalnya . naifff sungguh.


2 comments:

Everything's Everythings said...

Hahaha comel betul lawak innocent adik kau ni.. lego tak tau tapi legoland tau xD

Yup, semoga dia membesar seperti yg kau ingini ^^
ajarlah dia benda2 yg baik sebab budak2 kecil ni cepat influenced kan?

Unamn said...

haha tq weyh doakan la adik aku moga2 jadi anak lelaki yang soleh.. :)

Result Level D dah keluar !!!