September 12, 2012

sambung belajar dan tarikh konvo :)





diam tak diam esok aku dah nak test motor.
diam tak diam bulan depan aku nak konvokesyen di UTM
diam tak diam ...
 
dah diammm!
banyak perkara yang terjadi , dan aku tunggu semenjak menjadi seorang penganggur ni.
pertama sekali aku mestilah menunggu tarikh konvo diumumkan hee :D
sekarang aku dah pun tahu.
keduanya mesti la aku tunggu tarikh keputusan rayuan IPTA keluar
aku memang tak nafikan aku sedih bila tak dapat IPTA haritu
tapi nak buat guane salah aku sendiri, dan tiada rezeki mungkin
 
okay cakap pasal konvo , apa yang spesialnya
aku akan menjalani dua konvokesyen
hebat dak?
ambik diploma 1 je konvo sampai dua kali
haa tak payah nak hebat sangat
semua tu sebab aku kolej swasta dan diploma aku adalah kerjasama dengan UTM.
 
teringat pulak aku kata-kata lecturer UTM haritu masa makmal
"awak semua jangan rendah diri, bagi kami awak semua macam student UTM jugak same je , awak cuma menumpang je belajar kat IKIP tu awak tetap student UTM"
masa dengar tu rasa sayu jugak,pandai lecturer ni ambik hati dah la lawa eh eh.
 
 
memang betul , UTM tak anak tirikan kami.. slip result kami pun bercetak UTM tau, satu nama ikip pun tak ade.
ini benar-benar terjadi :)
tak caya?
nah tengok bawah ni
 
 
 
haha kantoi salotep , benda tu koyak
so kena tampal balik
 
tarikh konvo di UTM mengikut sumber
adalah pada 16 oktober 2012 , 15 oktober ada raptai ini bermakna aku kena bergerak ke sana pada 14 oktober.
 
tarikh konvo di IKIP pulak pada 10 nov 2012
 
yang pentingnya adalah konvo di UTM sebab dekat sanalah kami dapat kami punya diploma made in UTM.
bila dah nak konvo ni semangat nak belajar tiba-tiba naik di paras over tapi kadang2 takut jugak bila terlalu mengharap.
aku dah banyak kali dikecewakan :')
 
aku cuma dapat tawaran belajar di universiti swasta.
maaf saya tak mampu lagi nak belajar di swasta.
cukuplah diploma tak mampu nak bayar loan mahal sangat :')
haritu dapat panggilan UNIKL, universiti headwings katanya cawangan luar negara (dah konfirm2 aku takkan pergi) dan UNISEL
 
UNIKL aku dapat dalam bidang yang sama civil engineering
UNISEL aku dapat dalam bidang biotechnology which is aku minat sangat-sangat waktu aku kecik-kecik dulu
tapi biarlah, past is past
sekarang aku nak cuba mendalami bidang engineering.
Doakan aku berjaya di dunia dan di akhirat.
oh ya bagi mereka-mereka yang dari franchais macam aku
untuk maklumat lanjut sila layari lama web ini
klik link bawah ni

UTM (FAQ)
 
 
p/s: ALLAH berilah aku peluang please ...
 
 
 
 
 

4 comments:

GOMI JUNG said...

diam tak diam dah kena komen
heee
gud luck :)

Unamn said...

hahaha boleh lak mcm tu

teha said...

gudluck ! insyaAllah bolehh punyee :)

Anonymous said...

Lmbat pulak terbaca blog awk ni, jgn risau studnt ddA ikip n ddA utmkL sama je =)

~makmal hidraul~

Result Level D dah keluar !!!