September 19, 2012

the choosen one.

 
 
 
 
assalamualaikum
 
 
pukul 12 tengah malam tadi . mama balik dari on call. entah macam mana terbukak topik semula pasal hajatnya nak aku further study.
 
mama : kakak, kau dah mohon lagi (suara mendatar)
aku : belum ma.. (suara mendatar  2 kali ganda)
mama : kenapa tak mohon?pergi lah beli pin upu.
aku : tak bukak lagi.. lagipun malas.
 
suasana senyap. mama diam aku pun diam. aku tahu hajat dia nak aku belajar .
aku pun  nak . tapi tak dapat. actually aku menyampah dengan diri sendiri jugak sebab tak habis-habis down. mungkin aku dah give up nak menunggu .
mungkin....
 
mama : kau nak jadi apa tak sambung study?
aku: part time je lah malas nak mintak , bukan dapat pun
mama: *senyap lagi*
 
 
aku faham bila mama senyap tandanya dia sedih.
dan aku pulak bila aku dah malas nak fikir pun maknanya aku sedih.
 
sebab dalam kamus hidup aku tak ada perkataan give up.
selalunya paling-paling pun kalau aku sedih aku boleh happy balik dalam masa 1 hari.mungkin inilah tanda kedewasaan .(dewasa ke?)
 
mujur ada blog ni, tempat aku mengadu segala-galanya selagi ianya tidak terlalu peribadi aku akan tulis.

 
 i need magic occurs in my life :(

 
aku ade jugak tanya-tanya engineer-engineer yang dah pun berjaya sekarang dekat facebook ada yang sokong, ada yang bantah keputusan aku untuk buat pjj. ada yang sarankan PLK kat uitm .
 
 
kadang-kadang aku cemburu jugak tengok orang yang tak perlu pening-pening kepala fikirkan semua ni. aku mintak maaf kalau apa yang aku akan cakap ni menyinggung perasaan korang.
 

mungkin degree tak menjanjikan hidup senang,rezeki melimpah ruah, aku tahu itu semua datang dari ALLAH. tapi kita sebagai manusia kena ingat ALLAH takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu mengubah nasibnya sendiri.



aku cuma nak degree itu sebagai platform untuk aku lebih maju.
kebanyakan peluang kerja nakkan orang yang ada kemahiran dan pengetahuan. those who comes with full packages will be the choosen one.
 
 
dan sekarang aku tengah prepare diri aku for years to come.
 
 
p/s: :(
 

2 comments:

Everything's Everythings said...

Owhh xpe jgn mudah mengalah ^^
semoga buat pilihan yg bijak
good luck!

Unamn said...

tq everthing .. insyaallah cuma rasa stress sikit je

Result Level D dah keluar !!!