August 17, 2015

Movie Review : Fantastic Four


i've watched  fantastic four 2 weeks ago and tonight i decided to make a review on it.it's more like synopsis if you haven't watch this movie, i'll suggest you click the x button .
i dont wanna be a spoiler. hehehe




plot 
reed membesar sebagai nerd science yang mengusahakan projek membuat alat teleport yang pertama di dunia. sejak kecil dia berusaha sehingga dia bercadang menyertai satu exhibition saintis. di sana dia bertemu professor franklin storm dan anak perempuannya susan storm. professor storm menawarkan biasiswa penuh kepada reed untuk membangunkan ciptaannya. ini kerana hanya reed yang berjaya menemui formula untuk mencipta teleport yang tidak membahayakan bumi. Untuk menjayakan misi teleport mereka, reed harus bekerjasama dengan seorang pencipta lain. insiden terjadi ketika mereka bercadang untuk merasmikan penggunaan teleport mereka tanpa pengetahuan storm. mereka sampai ke planet lain yang berkemungkinan berpotensi menjadi habitat manusia dan di sana pencipta yang membantu reed terjatuh di dalam "kawah tenaga berapi" menyebabkan mereka tiada pilihan lain selain meninggalkan pencipta itu disitu. effect kejadian itu, fizikal mereka berubah menyebabkan mereka menjadi bahan ujikaji saintis bumi.reed bagaimanapun berjaya melarikan diri. 

pihak kerajaan bagaimanapun berjaya mengesan reed dengan bantuan rakan rakannya yang telah mempunyai keboleh istimewa dan fizikal berbeza. Pada mulanya reed dimusuhi sahabat karibnya namun setelah mereka berjaya mencipta teleport baru untuk kembali ke planet itu, hubungan mereka semakin pulih.saintis dari nasa yang menaiki teleport ke planet itu kemudiannya menemui lelaki seakan akan manusia. lelaki itu dibawah pulang. lelaki itu adalah dr doom, pencipta yang ditinggalkan mereka di planet itu. sekembalinya ke bumi dr doom mencetuskan huru hara dan bercadang menghapuskan dunia.

kuasa mr doom yang luar biasa menyukarkan mereka menyelamatkan dunia. mampukah mereka menghapuskan dr doom? bagaimanakan caranya untuk mereka menyelamatkan  bumi dalam masa yang sama menyelamatkan manusia yang di ancam dr doom?



Saksikan


star: 3 1/2 star (banyak benda boleh diperbaiki dari segi plot
para pelakon : the human torch -michael B jordan
                        Susan Storm -Kate Mara
                        Mister Fantastic -Miles Teller ( Main cast)
                        Dr Doom - Toby Kebbell
                        
                       

2 comments:

Aisy said...

apa kata, awak buat review pasal ant man pulak... hehehe

Unamn said...

soon! belum tengok lagi... XD