October 9, 2012

ENTRY BEREMOSI : PENDATANG ASING BERPERANGAI SYAITAN.

tadi aku baca blog ben ashaari. aku tiba-tiba emosi siapa tak baca lagi, sekarang boleh pergi baca.
 
 
 

 
 
 
jujur aku rasa marah bila aku baca entry ini. rasa aura membunuh tiba-tiba muncul . my potency cannot be denied.
 
 
10 orang myanmar culik, dan rogol wanita tempatan yang sedang menunggu bas ke tempat kerja pada pukul 3 petang di subang jaya.
kejadian ni bukan berlaku di tempat gelap, dan bukan juga diwaktu malam.
diacukan parang. diculik menggunakan kereta.banyak pulak duit orang myanmar ni beli kereta kan?
 
aku sebagai kaum hawa sedang berharap kerajaan akan buat suatu undang-undang baru untuk pendatang asing. aku betul-betul benci, jijik, geram, marah dengan apa yang terjadi.kalau boleh aku nak sumbangkan idea yang tiba-tiba pop up dalam minda aku.
 
 
pendatang asing yang ambik lesen dimalaysia wajib:
 
1) buat urine test samaada bebas dadah atau sebagainya.
 
2)jika memiliki kenderaan di malaysia, sangat wajib daftar no pendaftaran di balai polis. tiap-tiap balai polis di malaysia harus ada no pendaftaran kenderaan.WAJIB.
 
3)jika meminjam atau menggunakan kenderaan atau kereta sewa orang tempatan, pemilik kenderaan wajib REKOD butir pengenalan diri, log masa pinjam .
 
4)Jika membeli dan memiliki kenderaan di malaysia, WAJIB tampal pelekat Kenderaan khas untuk foreigner.(polis boleh buat pemantauan bila-bila masa)
 
 
 
okay dan antara perkara lain yang kerajaan perlu pandang serius ialah
 
1)kuota : kurangkan jumlah masuk warga asing, jika perlukan yang baru, yang lama WAJIB dihantar pulang.
 
2)tempoh masa: tempoh masa individu tak boleh lebih 5 tahun di malaysia . TAK BOLEH!!!!
 
3)pantau : pantau segala pintu masuk ke malaysia dari negara jiran, kawalan seketat-ketatnya.
 
4)kewarganegaraan : tak boleh mintak kewarganegaraan kalau tak lebih 10 tahun tinggal di MAlAYSIA.kalau nak kewarganegaraan pun kena selidik sebabnya, kalau tak cukup kukuh sebab jangan bagi.
 
5) wujudkan cukai : wujudkan cukai untuk foreigner.
 
 
aku berharap MALAYSIA tak mengamalkan dasar buka pintu sangat-sangat.bandar KLANG aku tengok dah tak macam bandar KLANG. dah macam ibu negara negara luar. MYANMAR, BANGLADESH,INDONESIAN bersepah-sepah.tak kurang juga yang berniaga secara haram. siapa yang bagi lesen berniaga aku pun tahu.
 
hopefully DS najib buat sesuatu, sebab majoriti kaum di MALAYSIA seharusnya MELAYU ,CINA DAN INDIA, dan kaum lain di sabah sarawak bukannya kaum BANGLADESH,INDONESIAN,MYANMAR DLL.
 
 
 
 
 
p/s: i hope malaysia stay in peace.



Post a Comment