October 19, 2012

keyakinan diri yang hilang ?

assalamualaikum
ini nak cerita dilemma wanita . ceh wanita sangat.  mula -mula sekali korang tengok dulu gambar aku  bawah ni.
 
 
 
 
nampak tak pipi tu? nampak tak betapa tembamnya ia?
okay sebenarnya bukan kat pipi je seluruh badan pun tapi takkan aku nak tunjuk kot seluruh badan? ambooiii melampau pulakkk sampai satu badan nak tunjuk? ;P . okay sebagai perempuan yang meningkat dewasa, bujang pulak tu, bersaiz comel besar jadi aku rasa rendah diri setiap kali disamping orang kecil molek, lagi-lagi kalau ada majlis
sebab tu aku tak suka pergi majlis, aku rasa macam semua mata pandang aku semua tengah mengutuk. (pernah rasa tak macam ni?)
kadang orang tak faham perasaan orang macam aku ni, badan je besar hati kecik tau  *lap hingus*  :/ tapi ape boleh buat kadang-kadang aku fikir semua ni salah aku jugak, sifat semulajadi manusialah memuji yang cantik, mengeji yang buruk ye tak?
 
 
 
dan sebab itulah aku jarang ambil gambar , dan sebab itu jugaklah blog ni sepi tanpa gambar aku yang terbaru, ada sesetengah blogger tu beruntung muka cantik badan slim pulak , hari-hari ada gambar baru. aku? 4 bulan sekali pun belum tentu ada gambar baru korang tahu? ni gambar baru ni pun aku ambik sebab  aku saja nak nak buat kenangan masa aku keluar dengan member study diploma dulu, kalau tak..
hampagassss nan hado aku nak letak ;P
 
 
 
 
 
semua ni gara-gara pertambahan berat badan, sejak aku masuk kolej tak malu aku katakan aku naik 20 kilo :(
aku segan, aku hilang keyakinan diri, aku selalu kena ejek
yerlah aku sedar muka pun macam talam orang pun nak taknak jer kawan dengan aku. aku tak kisah kalau orang taknak kawan dengan aku sebab rupa aku macam ni sebab bagi aku kalau yang datang nak berkawan tu biarlah ikhlas janganlah sebab rupa semata-mata.
kadang-kadang aku bersyukur di jadikan gemuk begini sekurang-kurangnya aku tahu yang mana ikhlas yang mana tak yang mana pilih bulu yang pilih intan. tak apalah jika diizinkan ALLAH aku cubalah turunkan sedikit lagipun tak baik untuk kesihatan aku ni , maklumlah orang berpenyakit tapi aku taknak cerita pasal tu biar jelah aku yang tahu lagipun tak bestlah entry nak cerita sesedih yer tak?
 
 
 
sesambil aku tengah bersemangat nak kurus kononnya (harini la hari lain tak tahu). apa kata korang suggest cara nak dapatkan v shape untuk pipi? aku teringin nak pipi V Lah..
barulah feeling gita gutawa eh?
 
 
 
 
p/s: sorry kalau entry boring.
 
 
 
 
 
 
 

5 comments:

Qib said...

hidup mau bersyukur maaa

Unamn said...

bersyukur cuma kita kena usaha betul x?

Anonymous said...

x pew...
orng pandang mu cebab mu comel...
its ok "what the others said,take it as encourage"take it to the nextlevel
so biar adew semangat nak membako lemak2 tu (n important thing u must know that u r beautifull nanti kurus lagi cantek...

M Fizan said...

i know exactly about those feelings. rasa macam orang pandang, rasa rendah diri, rasa malu, rasa tak nak ambik gambar. i've experienced it before. kena sangat dengan pendedahan lima elemen diet saya. just follow it, u'll achieve what i do. i can do it, and u too :)

Siti Asiah said...

awak cantik la...nape rase camtu...