October 12, 2012

Review demessyme :)

aku sangat excited untuk memperkenalkan satu blog baru aku  demessyme.blogspot.com .demessyme ini blog dimana aku menulis dalam bahasa inggeris sebabnya gen melayu aku kuat sangat sampai aku rasa kelu nak bercakap bahasa inggeris jadi blog demessyme akan jadi sebagai pusat latihan PMR untuk aku berbahasa inggeris, memperkayakan vocab , grammar , idiom dan apa-apa yang patut aku perkaya kan, tak lupa juga perkataan urban yang aku rasa in dan tidak melanggar tata susila kemelayuan *duduk sopan* dan jati diri anak melayu.
 
 
 
memang sesuatu yang bermakna takkan datang dengan mudah,
sama macam  kebolehan berbahasa inggeris ni tak semua orang dilahirkan dengan
latar belakang yang berbahasa inggeris, i'm one of them.
untuk mencapainya perlu sedikit usaha, jadi mahukan anda berusaha bersama-sama saya?
 
 
jadi korang yang dah terrer gila berbahasa inggeris ni bolehlah memberikan sokongan dengan mengkomen etiap entry yang aku taip di blog baru tu, mana salah grammar aku betulkan okay? . aku ni jenis cepat keliru , time aku ajar adik aku ingat segala rules bahasa inggeris , tapi bila tang speaking tu spoil habis, gagap .. lambat bak kata orang maggie pun boleh kembang tunggu aku habiskan ayat. macam tu lah cerita dia hal aku dan bahasa inggeris aku.
 
ade orang suggest aku buat  vlog, tapi tahukah korang muka aku ni tak sesuai nak jadi vlogger? memang aku akui bila kita praktis dengan bercakap ni, kita jadi lebih fluent berbanding kita menulis. alasan aku tak vlog sebab aku tak ada video camera yang cantik, webcam laptop aku ni pun kamera stok campak longkang je.*terlebih jujur pulak aku ni*
 
 
jadi korang-korang yang baik hati meh follow blog baru meh
 
 
ingat .. demessyme.blogspot.com.. ingat tau! *gelak* yang tengah free tu ape salahnya
klik nuffnang aku sekali,then klik fan page kita eah. muahhh sayang lebih *gediks*

11 comments:

wantie said...

follow kamu

salam kenalan

Unamn said...

thanks sudi mem follow ;)

NoEn said...

all the best dear...practice make perfect... ;)

Qib said...

xde pon. try bkk blog

shar90 said...

eng. sye kompem hancosh... hahaa xD

Unamn said...

@noen tq sis.. insyaallah, i'm working on it :)

Unamn said...

@pin qib.. ade sayang.. una tak link kan.. kena taip sendiri:)

Unamn said...

@shar90.. yang hancur kita boleh betulkan sama.. jom ahh improve nak?

M Fizan said...

boleh je bagi tunjuk ajar. kejap, nak terbang ke blog sana :D

Unamn said...

tq m fizan :)

Unamn said...

tq m fizan :)