Skip to main content

preview convocation day : kesukaran ?

kehilangan aku selama beberapa hari ini bukanlah kerana aku disorok hantu mahupun di serang raksasa . aku sebenarnya pergi menghadiri konvokesyen kali ke 49  di UTM skudai. jadi dengan hati yang gembira dan bersyukur kepadaNYA aku nak umumkan, aku secara rasminya telah bergelar graduan tanpa pekerjaan! :D
tapi dalam entry ini aku belum nak cerita pasal konvokesyen aku...aku nak cerita pasal pengalaman dan kesukaran yang terjadi sepanjang aku disana.
 
 
 
 
terimalah gambar preview ini ceh preview sangat :)


 
 
dalam 3 hari ni banyak benda-benda jadi yang boleh menjadi teladan kepada kami sekeluarga antaranya
 
 
1)belilah gps jika hendak berjalan jauh
 
ini adalah satu nasihat yang berguna buat kita semua , janganlah membajet diri tu serba tahu umpama google map. sekarang ni dah tak ada pepatah , malu bertanya sesat jalan, kalau boleh janganlah tanya kepada orang di tepi jalan sebabnya. ahad lepas (14 oktober)abah dengan yakin menempuh jalan raya, bertanya orang-orang ditepi jalan, tanya 3 orang.. 3 orang telah menyesatkan kami selama 3 jam . kami sampai pukul 4 di skudai,
 
tapi tahukah anda kami check in hotel pukul 7 ? tahukah anda? tahukahhh? dan aku sempat sesat sampai ke perling, hampir memasuki senai aiport, hampir sangat nak termasuk lorong balik ke kuala lumpur, semuanyaaa adalah hampir. dan pukul 5 setengah sempat sesat ke hotel s.bee yang ku sangka suan bee hotel di tampoi indah. ini semua adalah kejilakaan yang berlaku. gua dah excited siap update kat twitter masa tu -..-

 
setelah aku sedar yang wawa duduk johor bharu (jem gila aku ni, sampia lupa wawa duduk johor hehe) , aku telah menelefon  wawa  lebih pantas dari kilat . masa tu wawa baru balik dari batu pahat melawat adiknya di plkn kemudian sempat bershopping daripada wawa belum start shopping di angsana, sampailah wawa habis shopping aku dan keluarga masih di ambang kesesatan, ada galaxy tab pun tak guna, gps tengah jilaka masa tu. yer aku sebut jilaka.
 
 
 
 
 2)siapkan payung sebelum hujan
 
abah tak bawak payung, there's no payung in my car, masa keluar bertanya, aku kuyup. sekarang musim hujan, jadi siapa-siapa tak tahan hujan sediakanlah payung.


 
3)bawa bekalan makanan yang cukup
 
ini semua terjadi kepada aku, gara-gara abah taknak sesat kami cuma sarapan maggie untuk sarapan keesokan paginya . aku menerima dengan redha. sebab bawah tu restoran cina semua, segala tulang porkk bersepah, restoren macam mewah, tapi pengunjung sesuka hati campak tulang pork tepi jalan. me is geli.nak muntah pon ade. akibat tiada kedai melayu yang dekat, kami nekad makan maggie.
 
 
 
 
alhamdulillah , setelah kesukaran yang terjadi aku dapat juga menghadiri konvokesyen pada 16 oktober 2012 .
 
 
 

gambar preview 1 lagi btw aku yang tudung hijau tu, serabut kan? yerr serabut sebab lepas cari adik aku yang hilang.

 
 
 
dan ini gambar masa tudung aku tengah elok.
jadi inilah aku , si gemuk, berisi yang chubby serta pendek.
 
insyaallah aku cuba kuruskan diri ini, ramai dah tegur aku belon.
 
 
next time bila dah complete gambar aku update pasal hari konvo pulak tau :)
 
 
p/s: yang tengah penat sebenarnya ; una.
 
 






























2 comments

Popular posts from this blog

Product Review : Laneige BB Cushion

Salam , hai


sabtu lepas, aku pergi ambik barang dekat rumah lama which is dekat dengan setia city mall. Mama
pulak kebetulan nak beli bb cream baru and kawan dia cadangkan beli bb cushion dari laneige .Dan kebetulan jugak cousin cousin aku pun pakai laneige ni . Sambil menyelam minum air la katakan . alang alang mama nak beli barang so kami singgah la tempat wajib lepak aku setiap minggu sepanjang aku menetap dekat situ dulu. Mana lagi kalau bukan setia city mall! Sampai je kitorang terus masuk parkson dan cari counter laneige. So mama pun dah try , mama nak beli yang whitening and moisturizing ni tapi stock dah habis! sebabkan bb cushion ni ada 2 jenis whitening and moisturizing dan pore filler untuk kulit bermasalah. dan cuma pore filler je ada stock waktu tu. Aku cakaplah kat mama, ambik jelah nanti lain kali kita beli yang lain.ini pun okay gak mama. macam aku pulak yang kerja kat situ.. bukannya aku dapat komisyen pun. hekeleh sangat!. Budak jaga counter tu senyum je .. senang kerj…

kisah benar : spirit of the coin antara seronok dan bala.

siapa yang belum tonton video kat atas boleh tengok dulu. bercakap tentang spirit coin budak-budak yang lahir sekitar 90 an mesti tahu. sebab spirit coin agak famous satu ketika dulu, sampai  macam jadi trend dan "kebanggaan" budak-budak sekarang tak tahu mungkin, sebab sekarang orang main gadjet je.jadi sekarang ni apa yang aku nak cerita ialah realiti dan kisah benar dari pengalaman aku sendiri. waktu zaman kanak-kanak aku, aku pun teruja nak main benda ni, sehinggalah satu ketika sepupuku balik  bercuti di kampung, aku memang 24/7 di sana sebab aku tinggal dengan opah. kami rahsiakan dari parents, aku ''pinjam'' duit syiling lama opah, dimana bentuknya lebih kurang macam video kat atas ni. opah tak tahu pun aku pinjam sebenarnya
masa tu petang, kami rancang nak main di tengah malam dimana semua orang dalam rumah tu dah tidur. rumah opah aku ni, dua tingkat bahagian bawah besar dan selalu guna,bahagian atas jarang. untuk pengetahuan korang dekat atas tu ada sa…

Pengalaman membeli dari Goshop 2

assalamualaikum , hai 
haritu aku adalah belikan magic saw set untuk atuk aku sebab dia teringin benda tu.(rujuk entry ini)aku order 25 mac and barang tu sampai on my birthday which is 27 mac  1991 wohoo. esoknya atuk terus datang rumah aku ditemani cousin aku untuk ambik barang dia tu. oleh sebab dia berpuas hati dengan servis dari goshop ni tadi dia dengan senang hatinya nak  order item lain plak. sebagai cucu mithali *konon* aku pun tolonglah belikan . kali ni dia nak chefline chocowine frying pan. harga dia tak mahal pun rm 299 termasuk Gst and dia ada 5 pan . Free delivery lagi tu.


so apa tunggu lagi pergi beli cepat!  :D










macam biasa kalau nak order sign up dulu kat website senang sikit nak trace barang . bila post bila sampai. previous item aku beli gdex yang hantar dapat je tracking number aku boleh track terus and service dia memang cepat. tapi lebih baik jangan expect melampau lampau kau bagilah masa dalam 2,3 hari . inshaallah sampailah barang tu. :D

P/s: ini bukan entry berbayar…