December 12, 2015

Midvalley Education Fair, APEL MBA dan aku yang tengah keliru!





tadikan lepas habis kerja aku pergi midvalley exhibition centre sebab ada education fair.mula mula tu niat saja je nak jalan jalan. tiba tiba tergerak hati aku apa salahnya usha cost untuk degree sekali? beberapa tahun lepas  aku dah dapat tawaran utm space untuk sambung study tapi disebabkan aku tak dapat pergi daftar dekat utm skudai, impian aku terkubur macam tu jela.
aku ni anak first wei. macam macam kena fikir. nak nak sekarang ni kan. alhamdulillah hasil pengorbanan aku mengutamakan adik adik sekarang ni adik aku 3 orang tengah sambung degree. 
ini semua permintaan mama aku. 


kau sebagai anak mesti rasa nak happykan orang yang kau sayang betul tak?  and this is the only way.
oleh sebab aku dengan mama tak berapa rapat so ini jelah kot cara nak happykan hati dia.
selalu jugak dia call tanya ,"kakak bila nak sambung study?" ." kakak tak teringin nak sambung lagi ke? mama support"


aku bukan apa duit ni memang boleh cari, tapi mampu ke mama aku ni nak support 4 orang sekali degree dan sorang lagi yang sekolah menengah. mama aku ni nurse je. ayah aku polis.

bukan bisnessman or tansri puan sri. kami orang biasa. aku pun tak adalah terkilan sangat tak dapat sambung study ni, aku buat untuk tambah ilmu je. itu niat aku.




eh terflashback lama plak. maafkan saya

berbalik pada education fair tu

dalam banyak banyak aku tertarik dengan tawaran westminister college.Boleh skip degree terus MBA.syarat dia aku kena buat Apel dekat MQA. bayar dalam rm300 macam tu . pass exam tu aku boleh ambik MBA in Bussines . (MBA STANDS FOR MASTER IN BUSSINES)


jauh gila kan? Engineering pergi bussiness? haha tak apalah asalkan belajar. lagipun seronok gak. NO EXAM AT ALL! BASED ON ASSIGNMENT AND THESIS ONLY!


for sure assignment dia melambak gila and susah gila nak mati. class pun agak okaylah schedule dia. 
aku tengah buat pertimbangan . nak ke tak nak?


biasalah orang dewasa banyak komitmen. so apa pendapat korang?


should i go for it?



yang sedang keliru ,

Una Mn :)

No comments: