July 22, 2010

kopi termahal di dunia dari indonesia?kopi luwak

ok tadi aku ade dengar berita..
pasal kopi luwak..
n hukumnya meminum kopi ini adalah halal.
kopi luwak tu ape?
hmm..
kopi ni sebenarnya asalnya kopi biasa jugak.
tapi bila dh dimakan oleh seekor binatang ..
aku pun x ingat nme haiwan tu..
n then haiwan tu luahkan balik kot@najis dia..
orang2 di indonesia bersihkannya..
n then diproses menjadi kopi..
erkkkk.....
kopi ni mmng paling mahal di dunia..
sebab  kuantiti yang dihasilkan sikit jer. xbanyak..
so, harga sekilogram boleh mencecah hingga
350 us dollar
korang bayangkn lah..
agak2 ada tak orang malaysia sanggup minum kopi semahal ini?
http://www.emocutez.comhehe..
kopi ini mmng halal diminum
but.. what say u?

inilah haiwannya
dia cuma makan kulit kopinya sahaja
n then yg bahagian dalam kopi dia x usik pun
thats why kopi ini halal diminum..

ni plak gambar kopi luwak
Post a Comment