October 24, 2010

cinta terpisah(cerpen)

Ada sepasang kekasih tini dan rizal
mereka sudah lama bercinta .rizal seorang yang friendly dan mudah berkawan dengan sesiapa sahaja.kadangkala tini cemburu dengan sikap rizal
dia bimbang ramai wanita jatuh hati pada rizal
yelah rizal anak orang kaya.... 
ada rupa,ada harta
walaupun begitu tini cuba yakinkan diri rizal akan setia padanya
kerana rizal dengannya satu kolej
satu kelas
hubungan mereka akrab
bila rizal demam
pasti ade bubur nasi buat rizal
tini tiup-tiup bubur nasi yang panas
supaya rizal dapat makan dengan mudah
cinta tini terhadap rizal begitu besar
walaupun rizal kelihatan seperti tidak seserious tini
akan tetapi itu sudah cukup buat tini bahagia
suatu hari masuk seorang student baru
mereka berdua berkenalan
mia namanya
orangnya cantik
lebih cantik dari tini
lebih bergaya
mia selalu mencari topik untuk berbual dengan rizal
tetapi mia kurang senang dengan tini
tini cuma mampu menangis bila melihat kini rizal lebih mementingkan mia..
tini sedar
hubungannya dengan rizal sudah bagai telur dihujung tanduk
tetapi tini tetap mencintai rizal
sikap rizal juga jauh berubah
lekas naik marah
tiada lagi kata-kata sayang
hari demi hari
tini rasa kekosongan
suatu hari
hujan lebat di kolej
tini tunggu rizal mengambil tini
tini lihat kereta rizal berhenti
tini gembira
kerana dia fikir rizal ingin menumpangkannya balik ke rumah
tini meredah hujan menuju ke kereta rizal
tiba-tiba mia muncul.
mia menolak tini
terkial-kial tini bangun
dia menahan kesejukan

tini memandang wajah rizal
tiada penyesalan
''awak.. boleh tak saya tumpang kereta awak..
hujan lebat ni saya nak balik''

awak balik la sendiri saya nak keluar dengan mia.
malam nanti kita jumpa awak bagi assignment saya yang awak  dah siapkan tu ok?
rizal meninggalkan tini yang kesejukan di dalam hujan
menangis dia..
dia rindukan rizal yang dulu

 YA ALLAH..
tunjukkan padanya
betapa aku mencintai dia


malam itu rizal mengalami kemalangan
mia cuma cedera ringan
tetapi keadaan rizal amat menyedihkan
hatinya rosak
saat rizal didalam icu
 mia meninggalkan rizal
akan tetapi seseorang yang benar-benar menyayanginya
ada disitu
bila rizal sedar
sepucuk surat merah di sisinya


awak....
awak ingat saya lagi tak?
saya tini awak...
saya yang berjanji untuk bersama awak
disusah senang
saya tahu awak dah temui cinta baru
tapi boleh tak awak izinkan saya mencintai awak selama-lamanya?







Yang terindah
Terlukis di bibir mu
Tak pernah ku lihat senyum mu
Sebegitu
Pudar kah sudah cinta yang ku beri
Berwarna warni segala
Yang dijanjikan ia




Usah biarku bersendirian
Usah biar hati mu di tawan
Usah biar diri ku di sini
Seorang menunggu tanpa teman



Usah lepas genggaman tangan mu
Usah biar semua berlalu
Usah terlupa perasaan hati
Pertama kali kita bertemu
Usah lepaskan





Tak mudah ku melupa segala yang berlalu

Ku ingin selalu bersama mu
Ku tak peduli apa sebabnya
Engkau dan dia harus bersama
Mendungnya langit bila berkata
Kita patutnya masih bercinta
Usah lepaskan











lagu  itu untuk awak
awak nyanyi sendiri ye?
saya tak dapat nyanyi untuk awak macam selalu
sebab masa awak baca surat ni saya dah tak ada di dunia ni lagi
tapi hati saya ada bersama awak
awak jaga hati saya tau awak
hati saya milik awak
selamanya milik awak.




selepas membaca surat itu sedarlah dia
siapa cinta sejatinya
tapi disaat dia sesalkan semua
SI DIA TELAH TIADA






10 comments:

hamzah ian said...

heee

payeen said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. sedih lah cite ni!!!!!!!!!

una jgn wat payeen sedih bole x. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa );

alya honey said...

sad :'(
npe la...yg sad2 bg alya una oi..hee

Anna Boleyn said...

waaaa..cite ni sedih! hukhuk

una, ada buat 1 entry khas untuk kamu dan lain lain. jom tengok kat sini :

Mission 1 accomplished! – Saya buat yang TERBAIK untuk balas jasa pengomen di HLN… XD :)

Unamn said...

@ hamzah.. hehe jugak.

Unamn said...

@ payien tu la una pun mngis.. padahal una yang wat cerita ni..

Unamn said...

@ anna.. una pun sedih

Unamn said...

@ alya.. huk9.. sad jugak

ahmad endo said...

ter emo plak aku...hehehe

Unamn said...

@ ahmad.. una lagila emo